لوازم مورد نیاز برای شروع سوارکاری

اگر شما از علاقه مندان به ورزش سوارکاری هستید و دوست دارید در این رشته ی ورزشی شروع به فعالیت کنید یکی ازسوال هایی که ممکن است در ذهنتان بیاید این است که “یک فرد مبتدی برای شروع سوارکاری به چه وسایلی نیاز دارد؟”

تهیه ی چک لیست لوازم سوارکاری می تواند کمک شایانی برای شروع این رشته ی ورزشی کند.

اغراق نیست اگر بگوییم سوارکاری یک ورزش پر هزینه است، حتی از نظر میزان تجهیزاتی که اسب سواران در طول سال ها می توانند جمع آوری کنند. با این حال، اگر مبتدی هستید، نیازی نیست که همه محصولات سوارکاری موجود در بازار را تهیه کنید.

گزینه های مقرون به صرفه وجود دارد و شما برای شروع شرکت در اسب سواری به لوازم سوارکاری اولیه و بسیار کمی نیاز دارید.

در ادامه به پوشاک برای خودتان و وسایل اسب که باید هنگام شروع کار در اولویت قرار دهید، میپردازیم:

  • شلوار سواری
  • پادوک یا چکمه های بلند
  • دستکش
  • کلاه ایمنی
  • جلیقه ایمنی

لیست لوازم سوارکاری برای مبتدیان

اگر به تازگی در این رشته ی ورزشی ثبت نام کرده اید ممکن است تمایلی به خرید پوشاک تخصصی نداشته باشید. این کاملا قابل درک است، زیرا لوازم سوارکاری گران هستند. احتمالا در حال حاضر چندین مورد از حداقل‌ها را برای گذراندن اولین سواری خود نیاز دارید. این موارد شامل شلوار بلند غیر چسبنده و کفش های دم نزدیک پاشنه دار می باشد.

نکته حرفه‌ای

اگر می‌خواهید چکمه‌های سوارکاری داشته باشید، می‌توانید از آن برای فعالیت‌های دیگر نیز استفاده کنید، این چکمه‌های ترکیبی را برای پیاده‌روی و سواری امتحان کنید.

پوشاک و کفش

هنگامی که به طور قطعی تصمیم به یادگیری سوارکاری گرفتید برای شروع باید لوازم سوارکاری اولیه را تهیه کنید. یکی از اقلام مورد نیاز لباس مخصوص سوارکاری و کفش است.

شلوار سواری

شلوارهای سوارکاری با نام های مختلفی استفاده می شوند: شلوار شلواری، جودپور، جوراب شلواری سواری، شلوار جین سواری و… اما همه این اصطلاحات به شلوارهایی اطلاق می شود که هیچ درزی در امتداد قسمت داخلی ساق شما ندارند و معمولا دارای تکه هایی از مواد چسبنده در داخل هستند.(حداقل از ناحیه زانو)

شلوار سواری برای هر رشته ای شما را در زین راحت و مطمئن نگه می دارد، بنابراین مبتدیان نیازی به نگرانی زیادی در مورد سبک های خاص ندارند. هنگامی که مهارت بیشتری پیدا کردید، احتمالا روی شلوارهای مخصوص رشته ی سوارکاری دلخواهتان سرمایه گذاری می کنید (مثلاً شلوارهای مخصوص پریدن و درساژ، جودوپور برای صندلی زین یا شلوار جین برای افسار).

چکمه‌های چرمی

 در رشته‌های انگلیسی چکمه‌های پدوک نیز نامیده می‌شوند (و در رشته‌های غربی چکمه‌های ساده)، چکمه‌های مچ پا با آج خوب و پاشنه 2.54 سانتی متر انتخابی عالی برای زمانی هستند که تازه شروع به کار کرده‌اید. چکمه‌های کابوی نیز گزینه‌ای محکم هستند، تا زمانی که چندان شیک نباشند و بدتان بیاید که روی آن‌ها لجن و گل بزنید. آنها همچنین باید راحت باشند و حداقل یک پاشنه 2.54 سانتی متر داشته باشند.

مطالب مفید برای شما:  راهنمای خرید کلاه سوارکاری

پاشنه از لغزش پای شما از میان رکاب جلوگیری می کند، که در صورت عدم تعادل و افتادن می تواند یک سناریوی ناامن ایجاد کند.
در صورت تمایل می توانید برای سوارکاری انگلیسی چکمه های چرمی بلند بپوشید.

دستکش

در دست گرفتن افسارهای چرمی یا لاستیکی در ابتدا می تواند ناراحت کننده باشد، به خصوص اگر دستکش ها جدید باشند و هنوز نرم و انعطاف پذیر نشده باشند. همچنین، دست‌های شما می‌توانند عرق کنند و افسار را صاف کنند، که بر توانایی شما برای حفظ ایمنی تأثیر می‌گذارد. استفاده از دستکش این مشکلات را حل می کند.

دستکش‌های سواری به راحتی با دست‌ها و انگشتان شما مطابقت دارند. و دارای مواد سیلیکونی در سطح دستکش هستند. نکته کلیدی این است که دستکش هایی را پیدا کنید که مناسب شما باشند و آنقدر حجیم یا سفت نباشند که نگه داشتن افسار  را برای شما سخت تر کنند.

پیراهن

هر نوع پیراهن یا ژاکت را به همراه شلوار، چکمه و دستکش سواری خود بپوشید. پارچه های قابل تنفس که حرکت شما را محدود نمی کنند بهترین هستند.

نکته حرفه ای

لباس ها و جواهرات بیش از حد گشاد را در خانه بگذارید زیرا ممکن است روی زین گیر کنند، صدایی ایجاد کنند که اسب شما را وحشت زده کند یا موقعیتی ناامن ایجاد کند.

تجهیزات ایمنی

اگر مبتدی هستید، احتمالا سوار یک اسب بسیار ایمن و مبتدی خواهید شد. بنابراین تجهیزات ایمنی نیاز پیدا می کنید. ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که اسب ها حیوانات بزرگی هستند که ذهن خودشان را دارند. ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آنها چه خواهند کرد و نمی‌توانیم تضمین کنیم که بهترین رفلکس یا تعادل را برای حفظ امنیت خود خواهیم داشت. سقوط می تواند در یک چشم به هم زدن اتفاق بیفتد و بهتر است که در امان باشید. به همین دلیل بهتر است تجهیزات ایمنی را در نظر بگیرید.

کلاه ایمنی

 صدمات مغزی شوخی نیست. با کلاه اسب سواری که به طور خاص برای نیازهای ورزش سوارکاری طراحی شده است، از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که کلاه ایمنی دوچرخه از شما در هنگام سقوط اسب محافظت نمی کند.

همچنین ایده ی خوبی است که از مربی خود برای خرید کلاه ایمنی کمک بگیرید، تا کلاه ایمنی مناسبی برای خود تهیه کنید.

جلیقه ایمنی

جلیقه ایمنی از قفسه سینه و اندام های حیاتی شما محافظت می کند. برخورد با زمین برای هرکسی که اسب سواری می کند اجتناب ناپذیر است. این یک روز اتفاق می‌افتد، مخصوصاً وقتی یاد می‌گیرید که چگونه کارهای بیشتری را انجام دهید که به طرق مختلف بر تعادل شما تأثیر می‌گذارد، مانند پرش.

مطالب مفید برای شما:  شلوار سوارکاری، همه چیز درباره انواع آن

پوشیدن جلیقه ای که مقداری از ضرب ی ناشی از برخورد با زمین را میگیرد، قطعا به شکستن دنده ارجحیت دارد.

نکته حرفه ای

همیشه هر بار که زمین می خورید صدمه نمی بینید، اما وسایل ایمنی احتمال آسیب را کاهش می دهند.

لوازم سوارکاری برای اسب

اگر در این مرحله توقف کرده و فقط پوشاک و تجهیزات ایمنی ذکر شده در بالا را خریداری کرده اید، همچنان تمام آنچه را که برای لذت بردن از درس های اسب سواری نیاز دارید، خواهید داشت، اما لوازمی برای اسب خود نیز باید تهیه کنید.

در ادامه به چند خرید لوازم سوارکاری ضروری برای سوارکاران مبتدی که مالک اسب خود نیستند، اشاره میکنیم:

  1. پد زیر زین:

یک پد زیر زین (که در عرصه های غربی به آن پتوی زین می گویند) تهیه کنید که به شما اجازه می دهد تا بدرخشد و همچنین روی اسب اموزش ها را عالی انجام دهید. بر خلاف زین ها، که باید کاملا با شکل پشت اسب مطابقت داشته باشند، پدهای زیر زین معمولا برای هر اسبی قابل استفاده است. فقط زینی که استفاده می کنید را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، زین های غربی معمولا به پدهای ضخیم و مستطیلی نیاز دارند. توجه داشته باشید که بالشتک های زین پرش برای بال های بلند زین درساژ بسیار کوتاه خواهند بود.

انتخاب یک زین مناسب

 پیدا کردن یک زین راحت می تواند شامل آزمون و خطا باشد.فراموش نکنید، شما همچنین باید هر بار چرم های رکابی را تنظیم کنید. این به اندازه کافی باعث ناراحتی شما می شود تا شما را به فکر خرید زین خود بیاندازد. خوشبختانه برای داشتن زین نیازی به اسب خود ندارید.

یک زین  قابل تنظیم پیدا کنید تا بتواند برای انواع اسب ها مناسب باشد. رکاب ها و چرم های رکابی ممکن است به طور جداگانه خریداری شوند. زمانی که در مورد نوع فعالیت هایی که می خواهید دنبال کنید مطمئن شدید، با توجه به نیاز خود بهتر است زین درساژ یا زین معمولی را انتخاب کنید.

صبر کنید تا اسب خاصی را بخرید یا اجاره کنید تا این تجهیزات ضروری را بخرید، زیرا اندازه و نوع خرید شما بستگی به اسب دارد.

  1. سینه بند

تهیه ی این وسیله باعث می شود زین روی اسب خوب و راحت باشد. انواع مختلف زین نیاز به انواع مختلف دور کمر دارند.

مطالب مفید برای شما:  کلاه سوارکاری GPA، همه چیز درباره انواع آن

زین‌های غربی، زین‌های استوک استرالیایی، زین‌های صندلی شکار یا جامپر، و زین‌های درساژ از انواع بند استفاده می‌کنند (که در سوارکاری غربی به آنها سینچ گفته می‌شود) که قابل تعویض نیستند.

  1. افسار

اگر قصد نمایش داشته باشید، می توانید با استفاده از یک افسار و یک زین – یا بالعکس، کنار بیایید.

افسار باید برای سر اسب شما راحت باشد و اندازه مناسبی داشته باشد. از مربی خود برای انتخاب یک افسار خوب کمک بخواهید تا مطمئن شوید که تناسب و بند بینی برای اسب شما به خوبی کار می کند.
افسار باید به قدری بلند باشد که اسب شما بتواند بینی خود را به سمت زمین بکشد بدون اینکه بازوهای شما آسیب ببیند.

تجهیزات اسب اضافی برای مبتدیان

در دنیای اسب به صعود خود ادامه می دهید؟ ابزار زیر ابزار مهمی برای تمام سطوح سوارکاری است.

ابزار نظافت

برای شروع، کیت های نظلفت از قبل بسته بندی شده بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین بازدید از یک تکه‌فروشی و انتخاب تمام برس‌های مورد علاقه‌تان پس از در دست گرفتن و احساس موهای نرم، بسیار سرگرم‌کننده است. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها، سبک ها و روندها موجود هستند.

حداقل های کیت نظافت اولیه باید

  • یک شانه کاری لاستیکی
  • یک برس شیک پوش با موهای سفت
  • یک برس بدن با موهای نرم
  • یک سم برای تمیز کردن سم اسب شما

سوالات متداول

س: چه چیزی در لیست تجهیزات سوارکاری وجود دارد؟

هنگامی که صحبت از مسابقه به میان می آید، در اینجا متداول ترین تجهیزات موجود است.

برای اسب

  • زین مسابقه (بسیار سبک وزن)
  • پد زیر زین
  •  رکاب سوارکاری
  • افسار
  • مهمیز
  • گوش گیر

برای سوارکاران

  • کلاه ایمنی
  • پیراهن
  • چکمه
  • دستکش
  • عینک ایمنی
  • جلیقه محافظ بدن
  • شلاق سوارکاری

البته، تجهیزات بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید در ادامه ماجراجویی سواری خود بخرید.

در لیست لوازم جانبی اسب چه چیزی پیدا می کنید؟

لوازم جانبی شامل هرگونه “غیر ضروری” است. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

کلیپرز (اگر می خواهید کت اسب خود را گیره دهید)

لوازم قشو

جول اسب

لوازم تغذیه

 

انواع مکمل های خوراکی و غیر خوراکی

دارو تزریقی PENTOSAN P.S

برای خرید تماس بگیرید
برای خرید تماس بگیرید

انواع مکمل های خوراکی و غیر خوراکی

TAIPAN داروی تزریقی

برای خرید تماس بگیرید
برای خرید تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *