نکات لازم برای انتخاب زین سوارکاری مناسب

زین سوارکاری مناسب هم برای اسب و هم برای سوارکار اغلب می‌تواند یک فرآیند گیج کننده و پر از آزمون و خطا باشد. قطعا سوال‌های زیادی در ذهنتان بوجود می‌آید. مثلا: کجا باید برید؟ چگونه می‌دانید که چه نوع زینی برای شما مناسب تر است؟ حتی یک زین سوارکاری “ارزان” پول زیادی میخواهد، بنابراین مهم است که آن را درست تهیه کنید. تهیه زین سوارکاری مناسب برای اسب شما باید همیشه تمرکز اصلی شما باشد. اما پیدا کردن زین مناسب برای سوارکار نیز مهم است. در ادامه پس از خواندن مطالب، میتوانید با آکادمی سوارکاری و پرورش اسب اشکان تماس بگیرید و یک زین استاندارد و مناسب تهیه کنید.

واکنش اسب بازخورد خواهد بود و وظیفه انجام شده اثر ارتباط خواهد بود.

این که اسب شما وظایف را به درستی انجام میدهد یا نه، بستگی زیادی به دقت سیگنال‌هایی دارد، که از سوارکار دریافت می‌کند. هرچه زین سوارکاری بهتر نصب شود هماهنگی و حرکات روانی اسب بهتر میشود. عناصر خاصی از ساخت زین به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیماتی را ایجاد کنید که برای رشته‌های سوارکاری جداگانه و نیازهای فردی سوارکاران تنظیم شده است.نکات لازم برای انتخاب زین سوارکاری مناسب

زین ها فقط برای راحتی شما در هنگام سواری نیستند. آنها به عنوان واسطه بین سوارکار و اسب عمل می‌کنند. هنگامی که زین به درستی جا می‌شود، سیگنال‌های ظریف تغییر وزن را از طریق عضلات پشت و اعصاب به اسب منتقل می‌کند. این سیگنال‌ها به او کمک می‌کند تا دستورات سوارکار خود را درک و پیش‌بینی کند.

ارزیابی زین سوارکاری توسط مربی

 ۲ نفر، بهترین واجد شرایط برای ارائه مشاوره هستند.

  • شخصی که زین سوارکاری را ساخته است.
  • مربی خود سوارکار.
مطالب مفید برای شما:  جل، همه چیز درباره ی آن

“یک زین ساز واجد شرایط، اسب و سوارکار را به طور کامل ارزیابی می‌کند، یادداشت برداری می‌کند و سوابق و الگوها را نگه می‌دارد. اما فردی که بهترین ترکیب و الزامات آنها را می‌شناسد، مربی آنها است. به همین دلیل بهتر است مربیان در این موارد حضور داشته باشند تا هر دو طرف را راهنمایی کنند.»

آزمون و خطا برای به حداکثر رساندن شانس یافتن زین سوارکاری مناسب، کار بسیار مناسبی است. زین ها باید در کنار هم آزمایش و مقایسه شوند. مگر اینکه دقیقاً بدانید چه می‌خواهید، یک زین‌ساز واجد شرایط که انواع مختلفی از برندها را در اختیار دارد، احتمالاً گزینه بهتری نسبت به نماینده یک شرکت واحد خواهد بود.»

مربی سوارکاری

آزمایش زین سوارکاری برای پرش

سطح مناسب را فراهم کنید فراهم کردن امکانات آزمایشی کافی و آماده شدن در روز می‌تواند شانس شما را برای یافتن زین مناسب به شدت افزایش دهد. مطمئن شوید که سطح صاف، روشن و سختی دارید که می‌توان اسب را از نظر ساختار و حرکت ارزیابی کرد و یک میدان مناسب برای سواری داشت. اگر زینی برای پریدن می‌خرید، ایده خوبی است که به برخی از نرده‌ها دسترسی داشته باشید. اما مطمئن شوید که این نرده‌ها قبل از بازدید زین‌، در جای خود قرار دارند.  

اندازه زین سوارکاری

از آنجایی که پانل‌های زین سوارکاری در دو طرف ستون فقرات اسب و روی ماهیچه‌ها قرار می‌گیرند، تناسب مناسب ضروری است. اگر تا به حال با کفش های نامناسب راه‌ رفته‌باشید، می‌دانید که چقدر می‌تواند دردناک باشد. به انگشتان پا فشار می‌آورند، پاشنه پا می‌لغزد و قبل از اینکه متوجه شوید، تاول میزنید و پاهایتان درد میگیرد. به این فکر کنید که اگر زین سوارکاری خیلی کوچک باشد و در امتداد ماهیچه‌های شانه و پشتش نیشگون بگیرد، چقدر برای اسب شما بدتر است. زینی که خیلی بزرگ است به اطراف می‌لغزد و باعث ایجاد زخم های دردناک در کمر می‌شود.

مطالب مفید برای شما:  شلوار سوارکاری، همه چیز درباره انواع آن

یک زین خوب ساخته شده در شرایط خوب باید سال‌ها و حتی دهه‌ها دوام بیاورد. با این حال، تناسب زین را باید سالانه بررسی کنید، اما در حالت ایده‌آل دو‌بار در سال. اسبی که به طور مداوم ورزش می‌کند همان شکل کلی خود را حفظ می‌کند، اما اسبی که به مدت یک یا دو ماه به طور متناقض یا در حالت استراحت کار می‌کند ممکن است شکل خود را تغییر دهد و برای بهترین تناسب زین آن نیاز به برخی از سازگاری‌ها مانند تلفیق زین یا پد زین دارید.

برای تخمین اندازه صندلی خود، با اندازه گیری استخوان ران خود شروع کنید.

  • لباس معمولی سوارکاری خود را بپوشید.
  • روی یک صندلی صاف و بدون بازو بنشینید.
  • از کلاهک زانو تا پشت باسن را اندازه بگیرید.
  • عدد را به اینچ بنویسید.

زیر ۱۶.۵ اینچ: احتمالاً به یک صندلی ۱۵ اینچی در زین سوارکاری انگلیسی نیاز دارید.
بین ۱۶.۵ تا ۱۸.۵ اینچ: به دنبال یک زین ۱۶ اینچی باشید.
بین ۲۰ تا ۲۱.۵ اینچ: یک زین ۱۷ اینچی را امتحان کنید.
بیش از ۲۱.۵ اینچ: اندازه صندلی ۱۸ یا ۱۹ اینچی را امتحان کنید.

اندازه زین سوارکاری

استفاده از دست و پا برای انتخاب زین

  • به عنوان یک راهنمای کلی، اگر بتوانید بیش از یک دست را پشت سر خود روی صندلی قرار دهید، زین بسیار بزرگ است. اگر پشت سر شما فضایی وجود ندارد، زین بسیار کوچک است.
  •  آیا می توانید زاویه ۹۰ درجه را در مفصل زانو خود در هنگام سواری در طول پرش حفظ کنید؟ این زاویه به شما امکان می‌دهد از پشت اسب خود بلند شوید و در تعادل بمانید.    
  • آیا هنگام پریدن زانوهای شما از جلوی زانوهای غلت می‌زند؟ اگر چنین است، به احتمال زیاد به یک زین با بال های برش بیشتر به جلو نیاز دارید.  
  • آیا می‌توانید دائماً انسداد زانو و ران خود را احساس کنید؟ بلوک ها باید به شما کمک کنند تا موقعیت صحیح خود را حفظ کنید، اما نباید پای شما را به جلو یا عقب بکشند.    
مطالب مفید برای شما:  کلاه سوارکاری GPA، همه چیز درباره انواع آن

همانطور که در بالا مطالعه کرده‌اید، زین مهمترین عنصر تجهیزات سوارکاری است. به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی اسب را سوار کنید و او را به طور موثر هدایت کنید. این ارتباط مستقیم بین پشت اسب و سوارکار است همینطور یک نقش کلیدی در انتقال صحیح اطلاعات دارد تا بتوانید با اسب ارتباط برقرار کنید. زین یک وسیله ضروری است تا بتوانید با خیال راحت اسب سواری کنید. تا به شکل مناسبی از پشت اسب محافظت کند. مثلا زین سوارکاری اشتوبن پونی Laurus را میتوانید به راحتی در آکادمی سوارکاری و پرورش اسب اشکان تهیه کنید. این وسیله از عناصری تشکیل شده تا با شکل آناتومیک اسب و سوارکار تنظیم شود و بهترین لحظه ها را برای هر دو فراهم کند.

معرفی چند مدل زین موجود در آکادمی سوارکاری و پرورش اسب اشکان

زین سوارکاری اشتوبن

زین CWD فرانسه

 چرم ‌مشکی WINTEC استرالیا

برای خرید تماس بگیرید

پوشاک اسب

توری صورت کامل

برای خرید تماس بگیرید
برای خرید تماس بگیرید
برای خرید تماس بگیرید
برای خرید تماس بگیرید

انواع مکمل های خوراکی و غیر خوراکی

داروی تزریقی EQUIFUEL-ATP

برای خرید تماس بگیرید

انواع مکمل های رشد و عضله سازی

دارو تزریقی CAMEL FUEL

برای خرید تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *