راهنمای خرید کلاه سوارکاری

آیا می‌خواهید کلاه سوارکاری تهیه کنید؟! یا قصد خرید کلاه سوارکاری دارید؟ یا اینکه اصلا به خرید یک کلاه ایمنی مناسب فکر نکرده‌اید ولی نیاز می‌بینید که آن را در فهرست خرید لوازم سوارکاری خودتان قرار دهید؟

وقتی روی اسب سوار هستید موضوع مهمی بنام ایمنی وجود دارد. مدل های زیادی برای انتخاب یک کلاه سوارکاری مناسب وجود دارد. با فروشگاه سوارکاری اشکان همراه باشید تا ویژگی های یک کلاه و دلیل انتخاب کلاه مناسب را با هم بررسی کنیم.   

خرید کلاه سوارکاری ایمن یک موضوع مهم برای آماتورها، حرفه ایها و افرادی که تفریحی سوارکاری میکنند میباشد. کلاه قابل حذف نیست زیرا سر شما باید ایمنی داشته باشد. پوشیدن کلاه یک موضوع دلبخواهی نیست بلکه یک ضرورت قانونی می باشد.

راهنمای خرید کلاه سوارکاری

چگونه انتخاب کنیم و چه معیارهایی را در انتخاب لحاظ نماییم؟

  • استاندارد معتبر
  • کلاههای معتبر دارای نشان CEV6.01402014.2 میباشند.
  • یا مورد تایید توسط پروتکل NF EN 1384.2017 میباشند.

استاندارد فوق توسط مجله رسمی که تنها منبع معتبر اروپایی میباشد. هر ساله منتشر میشوند هر چند که اکنون نیز بعضی محصولات با این استاندارد در بعضی فروشگاه ها موجود میباشند.شما همچنین میتوانید کلاههایی با استاندارد قدیمی تر زیر در بازار پیدا نمایید.

  • CE EN 1384:2012

خرید کلاه سوارکاری، اگر تاریخ تولید کلاه قبل از نوامبر 2014 باشد. همچنان دارای استاندارد معتبر میباشد. اگر به هر طریقی شما اطمینان خاطر ندارید. این حق برای شما محفوظ است. که با تولید کننده کلاه تماس بگیرید. و از آنها گواهینامه رسمی یا زمان اعلام تاییدیه را پیگیری نمایید.

راهنمای خرید کلاه سوارکاری

بعد از اتمام مرحله تاییدیه یک سری معیارهای راحتی و تجربی نیز برای انتخاب کلاه وجود دارند:

اندازه کلاه:

کلاه باید دقیقا اندازه سر شما باشد. اگر برای کودک خرید کلاه سوارکاری میکنید. در نظر داشته باشید که کلاه باید مطابق با ویژگی های ساختاری او باشد. از خرید کلاه سوارکاری بزرگتر به دلیل در حال رشد بودن کودک بپرهیزید.کلاهی که اندازه سر شما نباشد امکان محافظت از جمجمه شما را نخواهد داشت. از راحتی خرید کلاه سوارکاری اطمینان حاصل نمایید وآگاه باشید که در حین حرکت کلاه روی سر شما نباید تکان بخورد در نظر داشته باشید که قاب داخلی کلاه بعد از مدتی کمی نشست خواهد داشت. ساختار جمجمه هر فردی متفاوت میباشد و یک کلاه کم و بیش با سر شما سازگاری خواهد داشت. وقتی کلاه را میپوشید زمان بگذارید و آنرا امتحان نمایید و مدلهای مختلف را با هم مقایسه کنید و در نهایت کلاهی که بیشتر اندازه شما است را انتخاب نمایید.

مطالب مفید برای شما:  لوازم مورد نیاز برای شروع سوارکاری

به غیر از بحث زیبایی نوع استفاده نیز در انتخاب شما نقش دارد. اکثر تولید کنندگان مدلهای مختلفی برای انتخاب شما ارائه میدهند و در نتیجه شما امکان انتخاب بر اساس ایمنی را خواهید داشت.

ضمانت:

خرید کلاه سوارکاری، کلیه کلاهها باید حداقل ضمانت و گواهینامه را دارا باشند. تولید کنندگان در نوآوری و ایمنی با همدیگر در حال رقابت میباشند. بوسیله بالا بردن آگاهی خود در قبال جنبه های تکنیکی محصولات انتخاب بهتری خواهید داشت.

تعدادی پیشنهاد بدرد بخور برای آسایش خاطر

  • خرید کلاه سوارکاری، کلاه شما یک وسیله ضروری برای سلامتی شما میباشد از استفاده مشترک آن خودداری نمایید و از نگهداری آن در شرایط مناسب اطمینان حاصل نمایید.
  • بعد از استفاده آنرا تمییز و خشک نمایید.
  • از قرار دادن کلاه در کنار بخاری یا منبع گرما یا پشت شیشه خودرو یا روی داشبورد خودداری نمایید و آنرا در جایی خشک و خنک و دارای تهویه نگهداری نمایید.
  • طول عمر یک کلاه به طور متوسط 5 سال میباشد. که این میزان بستگی به دفعات استفاده و شرایط نگهداری کلاه دارد.
  • بعد از زمین خوردن های متداوم حتی اگر آسیب کلاه قابل مشاهده نباشد باز هم باید اقدام به تعویض کلاه نمایید زیرا ممکن است که دیگر قابلیت محافظت از سر شما را نداشته باشد. بمانند ایر بگ خودرو که باز شده است حتی اگر کلاه را تازه خریده باشید چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد.
  • بر طبق قوانین کلاه آسیب دیده نباید تعمییر شود. 

راهنمای خرید کلاه سوارکاری

  • جذب انرژی در کلاه بوسیله تخریب پوسته و ای پی اس صورت میپذیرد حتی اگر آسیب دیدگی کلاه قابل مشاهده نباشد آن باید تعوض گردد (پاراگراف دوم استاندارد 2017)
  • کلاه خود را با بستن زیر گلویی استفاده نمایید. ایمنی شما بستگی به نحوه قرارگیری کلاه بر روی سر شما دارد. همواره از تنظیم بودن بند زیر گلویی کلاه اطمینان حاصل نمایید.
  • در هنگام پیروزی و در حالی که هنوز بر روی اسب سوار هستید کلاه خود را از سر بر ندارید حتی اگر وزیدن باد در بین موهها برای شما وسوسه انگیز باشد.
  • بعضی اوقات مرگ و ناتوانی جسمی در افتادن از اسب اتفاق میفتد، استفاده از کلاه سبب کاهش آسیب دیدگی میگردد و یک الزام در ورزشهای پر خطر میباشد و هزاران زندگی را نجات داده است در قبال خود و افرادی که دوستشون دارید مسولیت پذیر باشید و کلاه خود را بپوشید.
مطالب مفید برای شما:  نکات لازم برای انتخاب زین سوارکاری مناسب

مفهوم جدید ایمنی جهانی:

کلاهها به شکل سنتی از دو لایه تشکیل شده اند:

  • یک پوسته سخت
  • یک آستر ای پی اس از جنس فوم

خرید کلاه سوارکاری، به عنوان مثال مجموعه رد لاین برند GPA طوری طراحی شده است که دارای 4 قسمت میباشد، 4اس، که به شکل فشرده باعث تعدیل و مقاومت بهتر در برابر فشردگی جانبی میشود.

پوسته بیرونی:

 اولین لایه مسئول جذب شوک میباشد و انرژی برخورد را کاهش میدهد و از جنس ای بی اس و پلی کربنات که یک نوع پلیمر ضربه گیر است میباشد و در حین برخورد دچار تغییر شکل میگردد.

لایه فوم، جاذب قوی شوک:

 این لایه دوم است که سبب پراکندگی انرژی حاصل از برخورد میگردد این فوم به شکل الاستومر است که در مواجه با نیرو از خود تغییر شکل زیادی نشان میدهد و در هنگام برخورد انرژی را جذب و آنرا کاهش میدهد و در فرمل یک و صنایع هوا و فضا کاربرد دارد.

داخل پوسته:

این دومین پوسته دو برابر ظرفیت محافظت را دارا میباشد و از جنس پلی آمید میباشد که بوسیله فایبر گلاس تقویت شده است و باعث سختی و ایمنی کلاه شده و دارای مقاومت مکانیکی عالی در دماهای بالا میباشد. شوک در این مرحله کاهش میابد.

ای پی اس پلی استراین او یو و تکامل یافته:

این ماده به خواص مقاومتی در برابر شوک و تراکم معروف میباشد. این آستر به طور کامل انرژی را کاهش داده و خطر آسیب به جمجمه را به حداقل میرساند.

راهنمای خرید کلاه سوارکاری

مشاوره

سوارکاران عزیز همیشه، وضعیت داخلی و خارجی کلاه ایمنی و بند چانه را قبل و بعد از هر بار استفاده بررسی کنید. در صورت استفاده نکردن از کلاه ایمنی ، توصیه می شود. که آن را در کیف مخصوص کلاه سوارکاری و به دور از نور قرار دهید . و خاطرتان باشد که در معرض دمای زیر -20 درجه سانتیگراد یا بالاتر از +50 درجه سانتیگراد قرار نگیرید. انجام تعمیرات ضروری است یا اصلاحات. در حمل و نقل کلاه سوارکاری خود دقیق باشید. کلاه سوارکاری به گونه ای طراحی شده است که بخشی از انرژی برخورد با تخریب نسبی eps یا پوسته یا هر دو را جذب کند. از آنجا که این آسیب ممکن است قابل مشاهده نباشد، کلاه سوارکاری که ضربه خورده است باید حتماً بررسی شود و در صورت نیاز تعویض شود. تاریخ تولید داخل کلاه سوارکاری است. عمر کلاه سوارکاری بستگی به مراقبت های نگهداری و دفعات استفاده از آن دارد. برای استفاده روزانه یا هفتگی، توصیه می شود کلاه سوارکاری را هر چهار یا پنج سال یکبار تعویض کنید. هرگونه لوازم جانبی اضافی، تأیید نشده (به عنوان مثال دوربین…) ، می تواند بر عملکرد کلاه سوارکاری تأثیر بگذارد. بنابراین قبل ازهر گونه استفاده کاملاً تحقیق کنید.

مطالب مفید برای شما:  شلوار سوارکاری، همه چیز درباره انواع آن

equestrian helmet

دارو های تزریقی

دارو Regu-Mate

برای خرید تماس بگیرید

لوازم مراقبتی و تیمار اسب

محلول سم KEVIN BACON’S

برای خرید تماس بگیرید

انواع مکمل های خوراکی و غیر خوراکی

داروی تزریقی حاوی Vime-ATP

برای خرید تماس بگیرید

دارو های تزریقی

دارو Atox Prix

برای خرید تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *