روگوشی، همه چیز درباره آن

روگوشی اسب چیست؟

گوش های اسب خود را فراموش نکنید. روگوشی اسب نوآوری فوق العاده ای هستند که به اسب شما به غیر از زیبایی کمک میکنند.

چشم خود را به هر طرف که بچرخانید مطمئناً بسیاری از اسب ها را که گوش هایشان پوشیده شده است را می بینید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا از روگوشی اسب استفاده میکنند. در ادامه با فروشگاه لوازم سوارکاری اشکان همراه باشید تا علت و نحوه استفاده از روگوشی اسب را با هم بررسی کنیم.

همانطور که از نام آن مشخص است، یک پارچه بسیار نرم از گوش اسب شما در برابر مگس، حشرات گزنده، گرد و غبار و سایر مواد تحریک کننده محافظت می کند. از آنجا که گوش ها یکی از حساس ترین قسمت سر اسب هستند، محافظت از آنها مهم است. روگوشی و حفاظ ماسک صورت یا ماسک مگس از اینكه اسب شما اذیت شود جلوگیری می كنند. هر بار كه حشره ای یا مگس در اطراف گوش اسب شما وزوز می كند اسب شروع به تكان دادن سرش می كند. که این کار باعث کاهش تمرکز اسب می شود. روگوشی باعث افزایش تمرکز اسب شده و در هنگام مسابقه بسیار به کار شما می آیند.

روگوشی اسب چیست؟

ویژگی های روگوشی

برای اسبهایی که واقعاً به مگس حساس هستند و کمی به محافظت بیشتری نیاز دارند رو گوشی و ماسک صورت بسیار ضروری است. روگوشی ها مکانیزم خاصی دارند. که از قسمتهای مختلف سر و صورت اسب محافظت میکنند. بنابراین درهنگام سواری نیازی به نگرانی نیست و اسب شما از هر مزاحمتی همیشه محافظت می شود.

از دیگر ویژگی های روگوشی حفاظت در برابر صدای محیط است.روگوشی باعث کاهش صدای اطراف اسب نیز می شود. روگوشی باعث می شود اسب تمرکز بیشتری داشته باشد. درهنگام مسابقه یا سواری دچار حواس پرتی نشود.

مطالب مفید برای شما:  جل، همه چیز درباره ی آن

مخصوصاً هنگامی که شما در یک مسابقه حضور دارید که در آن موسیقی با صدای بلند پخش میشود و یا تماشاگران و تشویق کنندگان بسیاری حضور دارند. دیگر حواس پرتی برای اسب بوجود نمی آید.

اگر نگرانید مگس و حشرات موزی دیگر باعث پرت شدن حواس اسب شما شود. می توانید یکی از روگوشی های صدا گیر فروشگاه لوازم اسب سواری اشکان را امتحان کنید. پارچه اکثر روگوشی ها دارای ماده خاصی برای مسدود کردن و کاهش صدا در گوش اسب هستند. که اسب شما را متمرکز نگه می دارد.

fly veils

طراحی روگوشی اسب

رو گوشی های اسب از طیف گسترده ای از رنگ های مد روز و طرح ها وتنوع فوق العاده ای برخوردارند. فروشگاه لوازم اسب سواری اشکان مدل های بی نظیری از برند های روز دنیا داریم از جمله با مروارید و یا سنگ های رنگی درخشان یا پارچه های قلاب بافی شده یا مخمل که واقعاً چشم شما را به خود جلب می کند. شما می توانید آن را متناسب با اندازه پیشانی با عرق گیر  و یا بانداژ های اسب خود ست کنید.

نحوه استفاده از روگوشی

قرار دادن یک روگوشی بر روی سر اسب بسیار راحت است. که کامل روی گوش اسب قرار گیرد. اما باید مراقب باشید که به اسب آسیب نرساند. ابتدا یك گوش را داخل روگوشی قرار داده و به آرامی آن را به سمت پایین بكشید تا نوك گوش در نوك روگوشی قرار گیرد. سپس گوش دیگر را همانطور که برای گوش دیگر انجام دادیده اید، انجام دهید. سپس یال اسب خود را مانند معمول خود بندید. مزیت استفاده از روگوشی های فروشگاه لوازم اسب سواری اشکان این است که شما مجبور نیستید. آن را با طناب ببندید زیرا یک قسمت گردن طولانی تر دارند تا از لغزش روگوشی جلوگیری کند.

مطالب مفید برای شما:  معرفی برند CDM - کر&دی&مارتین

روگوشی مادون قرمز

برخی از روگوشی اسب از فناوری مادون قرمز برای دور کردن مگس و حشرات استفاده می کند. که از طریق یک لایه نازک تزریق شده در سراسر روگوشی ارائه می شود. که این ماده می تواند به از بین بردن تنش و حساسیت روی گوش ها و نوار بند روی سر اسب کمک کند.اسب را آرامتر و به متمرکز بیشتر تشویق می کند.

fly veils- ماسک صورت یا ماسک مگس

ماسک صورت یا ماسک مگس

ماسک صورت از گوش ها، همچنین چشم اسب دربرابر هر حشره ای محافظت می کند. یک پارچه باریک توری مناسب است که بسیار سبک و هوا را براحتی عبور میدهد.

آنها همچنین از چشم و صورت اسب در بابر اشعه ماورا بنفش چشمگیری محافظت می کنند. که معمولاً از پارچه مشبک با دوام و ظریف ساخته شده است. با گوش و یا بدون آن در فروشگاه لوازم سوارکاری اشکان در دسترس است. ماسک های کشیده و کشیده بینی دارای حداکثر محافظت در برابر تحریک کننده ها اشعه یو وی مضر هستند. ماسک ها صورت اسب و پونی در طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها برای اطمینان از راحتی و متناسب بودن با صورت اسب موجود هستند.

ماسک های صورت از چشم اسب در برابر مگس، آفتاب محافظت می کند. ماسک های صورت در چندین طرح ارائه می شوند. نوع ماسک بر اساس نیاز اسب و آب و هوایی که حیوان در آن زندگی می کند انتخاب میشود. . ماسک صورت بدون گوش برای اسبهایی که فقط محافظت از چشم آنها در برابر مگس ها هنگام سواری یا در آقل، ،ممکن است مناسب و کافی باشد، دیگر اسب ها به ماسک صورت با پوشش گوش نیاز دارند.

نکات مهم در هنگام استفاده از روگوشی

نکات مهم در هنگام استفاده از روگوشی

به هر حال باید توجه داشته باشید که بعضی از اسب ها به پوشش گوش اعتراض دارند و برای از بین بردن چنین پوششی بیشتر تلاش می کنند. مدل های مختلف روگوشی را حتماً امتحان کنید ؛ ممکن است اسب شما یک مدل نرم را ترجیح دهد که به راحتی گوش هایش در آن بلغزد.

مطالب مفید برای شما:  معرفی برند CDM - کر&دی&مارتین

هر روز روگوشی را بررسی کنید، به دنبال قسمت های پاره یا فرسوده الیاف آن  یا ، برچسب ها یا هر چیز دیگری باشید که می تواند مشکلی ایجاد کنند. . اگر روگوشی آسیب دیده قابل تعمیر نیست، آن را تعویض کنید. همچنین، روزانه صورت و سر اسب خود را بازرسی کنید، به دنبال ساییدگی و یا زخم باشید.

روگوشی را در تمام طول شب نگذارید. اسب شما شب ها به آن احتیاج ندارد و بدون آن ایمن تر هستند.

روگوشی را بشورید و تمیز نگه دارید آلودگی جمع شده در آن می تواند به گوش اسب شما آسیب برساند و گاهی دیده شده می تواند منجر به عفونت های پوستی شود. داشتن روگوشی اضافی برای هر اسب لازم است. شستشوی آنها بسیار راحت می شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از روگوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *